Ahad, 18 Mac 2012

Hadis Qudsi 6

Allah SWT berfirman yang bermaksud:

"Tidaklah Kujadikan kamu wahai manusia, untuk membanyakkan yang sedikit, dan bukan pula untuk bersuka-suka untuk menghilangkan kesunyian, serta bukan untuk menjadi pembantuKu untuk melakukan sesuatu yang Aku lemah melakukannya: bukan pula untuk sesuatu manfaat  atau untuk menghindar daripada mudarat. Akan tetapi, Ku jadikan kamu adalah untuk mngabdi kepada-Ku berpanjangan, supaya kamu bersyukur kepada-Ku banyak-banyak dan supaya kamu bertasbih Kepada-Ku pagi dan petang."

Wahai seklian manusia, seandainya semua kamu, daripada yang mula-mula sampai yang ke penghabisan, yang bangsa manusia dan bangsa jin, yang kecil dan yang besar, yang merdeka dan yang abdi saling tolong menolong bersama-sama mentaati Aku, maka yang sedemikan tidak akan menambah sebiji zarah pun ke dalam kerajaan Ku. Sesiapa yang berjihad untuk dirinya sendiri; sesungguhnya Allah Maha Kaya daripada seluruh alam."

"Wahai manusia, sama saja, iaitu jika engkau menyakiti, maka maka engkau pun akan disakiti. Apa yang engkau lakukan maka hal sama jugalah yang akan dilakukan ke atasmu."

1 ulasan:

  1. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, resepi dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    BalasPadam